Araç alırken dikkat edilecek hususlar Otomobil Alacaklar Kullanıcılara yönelik öneriler değerlendirmeler Otomobil testleri Ekonomik otomobil seçenekleri Kişisel otomobil değerlendirmeleri İkinci el otomobil alırken dikkat edilmesi gereken noktalar
29 Nisan 2012 Pazar
FİAT GRANDE PUNTO
FİAT GRANDE PUNTO
Yenilikçi Fiat tasarımlarının dikkat çeken modeli (yaklaşık 30 cm.lik farlarıyla) farklı ön yüz tasarımı olan ve satış fiyatları ile çok cazip bir seçenek Grande punto. Ve insanın koltuğuna oturduğunda içinden çıkmak istemeyeceği ekonomik ama doyurucu baz donanıma (fiyat performans dengeleminde)sahip bir otomobil.
Yola çıktığınızda etkileyici ve akıcı bir çizgiye sahip bu karoserin içinde neden minimum 150 beygirlik bir makine yok diye düşündürse de esas hedefi olan ekonomikliği 77 beygirlik bir fiat motorundan sağlıyor(bu sade 1.4 fire versiyonun taşıdığı motorun beygir gücüdür). Şehir içi için ideal ama şehir dışı için seri kullanım şansı vermeyen bu motor uzun yolu çok sevmediğini sürücüsüne söylemek için direk bir dil kullanıyor. 0 dan 100 km.lik hıza ne yazık ki 12 saniyenin üzerinde çıkan bu otomobil tamamen “düşük vergi dilimi “, “az yakıtla çok yol “arayışında ki otomobil kullanıcılarına hitap ediyor. Otomobilin bir depo yakıtla menzili ise …. KM. yi buluyor. Tabi bu fabrikanın verisidir.(unutmayalım ki fabrikaca verilen yakıt tüketim değerleri her zaman sürücüsüne göre tabi %10 ila %20 arasında yukarı değerlerde gezinir.) Otomobilin boş ağırlığı versiyonları arasında değişkenlik göstererek 1025 kg. ile 1145kg. arasın da değişiyor.
Tasarımında ki başarılı çizgiyi FİAT’ ın diğer markası ALFA ROMEO’ nun 146 ve 147 modellerinde ki deneyimlerinden aktarıldığı aşikar olan Grande Punto öncelikle arka kısmında ki yüksek stop lambalarının tercih edilmiş olmasıyla gönülleri kazanıyor. Ön yüzdeki bence çok iddialı olan uzun ve karoser çizgisince kaputta yerini alan farlarıysa Grande Punto’ya gerçekten çok yakışıyor.
Hani araç biraz daha uzun olsa -tek kapılı versiyonu için söylüyorum – tam bir surfer wagon diyebilirdim. Ama yazık ki discovery chanell’ da ki CHOP SHOP programında bu modelin uyarlanma şansının çok yüksek olduğunu da düşünmüyorum.(bilmeyenler için program hakkında küçük bir bilgilendirmedir; lipu adında hindistanlı çılgın bir tasarımcının hurdadan alınan araçları İngiliz garaj sahibiyle ciddi şahaser uyarlamalara dönüştürdüğü dünya da çok tutulan bir televizyon programıdır)
Araç b sütununda ki çizgisiyle de esinlenilen ALFA ROMEO 147i andırıyor(tabi gizlenmiş arka kapı açma tutamağı hariç). Cam çevresinde kullanılan plastikte ki kalitenin de aracın sahiplerinin yüzünü güldürdüğü fark ediliyor. Otomobilin burnu - ızgara tasarımındaki görünürlük hedefini tutturmuş ve büyük FİAT logosuyla da cüretkar bir küçük hatchback olduğunu dillendirmiş.
Grande punto’nun içi ise dışında ki gibi yenilikçi ve orta kalitede ki kokpit malzemesiyle de orta halli bir ekonomiye sahip sürücüsüne tatminkar bir teknoloji sağladığını (yazık ki) hatırlatıyor. Göğsün tamamına göre 20 derecelik açıyla konumlandırılmış orta kumanda konsolunun devamı gibi görünen ve ekstra bir fonksiyonellik beklentisi hissi uyandıran metalik görünümlü punto yazılı ince kaplama şıklık ve azıcıkta sportifliği vurgulamanın dışında bir işlev içermiyor. Otomobilin içi çok ferah bir yaşam alanı sunmasa da koltuk tasarımında ki rahatlık bu dar alanda dikkatimizi yola vermemizi başarıyor. Direksiyonda ki ve kombine sinyal kollarında ki kullanışlılık ise fiat’ın can sıkmayan ayrıntılarından. Göğüse monte edilmiş manuel el çevirmeli tuş tercihli klima ve müzik sistemi düğmeleri(ve onların turuncu ışıklı ekranı tabi) gayet sürücü dostu bir dizilişe sahip. Grande Punto’ nun gösterge paneline entegre yol bilgisayarının da olduğunu hatırlatmalıyım. Sadece sürücüsüne yüzünü dönmüş olmayan bu kumanda paneli paylaşımcı sürücü profilini tercih ediyor, çünkü eğimi yolcu koltuğunda seyahat eden kişiye de son derece yakın düzenlenmiş. Grande Punto’ nun tarz sahibi vites kolu şanzımanında heyecan veren sıkıştırma oranlarına sahip olmasa da sürücüsünü tasarımıyla mutlu ediyor.
Grande Punto zengin opsiyonel eklentileriyle de küçük sınıf hatchback halinde bir anda sıyrılıp bir üst sınıf lüks rakiplerine yaklaşıyor. Peki neler mi var opsiyon paketlerinde onlardan bahsedelim. Fiat’ın 2000 yılından beri kullandığı ve bence sunroof seçenekleri içinde en verimli uyarlama ve uygulama olan Skydome seçeneği, güvenlik paketlerinde ki 8 hava yastığı eklentisi, (diz hava yastığı, yan hava yastıkları ki perde hava yastığı diye geçer vs.)blue and me fiat patentli bir diğer araç iletişim opsiyonu, kaportada çok sıkı sticker seçenekleri eklentisi ve tabi ki 6 ayrı seçenekle light alloy whells (çelik jant) tekerleklerimizi de bize özel yapabiliyoruz. Bu opsiyonel uygulamaların pek çoğunu barındıran bir seçenek yok mu diye sorarsanız Fiat Grande Punto’ da 120beygir 16 valvelik T-jet makineli bir dizel var. Bu seçenek bu günün güncel fiyatıyla biraz tuzlu 36.640 türk lirası. Ve eklemeden de edemeyeceğim bu 120hp.lik t-jet motorun size sunduğu ekstra performansla 195km.lik maximum sürate ve seriliğe de sahip oluyorsunuz ki bu sayede (ayrıca bunların fabrika verisi olduğunu söylemeliyim)0 dan100 km.ye 8,9saniyede ulaşabiliyorsunuz. Etiket biraz ağır ama sundukları hiç de hafife alınmayacak nitelikler olduğundan Grande Punto bu etiketi kaldırabiliyor.
Sonuç olarak dinamik çizgisiyle, fiyat performans dengeleminde ki bence başarılı oranlarıyla, 28.640 tl. 36.640 tL. lik etiketi, canlı renkleriyle ve de ikinci elde de yüzleri çok asmayan piyasasıyla Grande Punto bir otomobil delisini tebessüm ettiren bir seçenek.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder