23 Eylül 2012 Pazar

Fiat Fiorino 1.3 Multijet 75Hp Euro4

 


Fiat' ın Peugeout ve Citroen ' e de sattığı kasası - ya da ortak üretim bandını paylaştığı"nemo citroen, bipper peugeout"- Fiorino' nun 1.3 Mjet 75 hp si hakkında ki deneyimimi paylaşacağım. 
Araç zaten aşık olduğum Fiat' ın . Bu Fiorino'yu çok avantajlı kılıyor gözümde. Araç ticari amaçlı kullanımın yanında neredeyse bir family van gibi tasarlanmış. Kliması standart , opsiyonel mp3 lü radyo cd çaları, gayet başarılı ses sistemi dağılımı, işlevsel yol bilgisayarı ve yüksek tavanı ile gercekten sehirde bir ticari araçtan fazlası denilebilir.Eli yüzü düzgün ama boyutlarıyla da park avantajı sağlayan Fiorino kullanımı ile şehir içinde çok yorucu denemeyecek bir sürüş konforu sunuyor. Debriyaj kavrama mesafesi her zaman ki fiat konumlandırmasında çok ama çok basmalısınız debriyaj pedalınıza yüksek kavrayan ve cok aşağıda tutunan bir debriyaj setine sahip. Sehir de sürücüsünü yorduğu söylenebilir.  Ama dedim ya fiat 'ı çok seviyorum onun için çok sempatik bulduğum bu küçük ticari araca sadece bu noktasıyla eleştiremem. Bu yorgunluğu unutturan turbo dizeli ise gerçekten çok başarılı. Şunu söyleyebilirim ki deli gibi sağa sola zıplayan ergen şöfor beklentilerine bile cevap verebilecek atiklikte olan Fiorino 1.3 Mjet 75 hp.  uluslararası bir ön kabul olan ekonomik sürüş normalarında kullanıldığında  -90 /110 km. süratte- şehir içi dur kalk trafikte bile 6,5 lt./ 7,0 lt. aralığında bir mazot parası kapıyor cebinizden ki bu değer şehirler arası yollar da yine eko sürüşle elbette 3,7 ila 4,8 lt aralığına iniyor. Çok ekonomik denilemeyecek bir sürüş stiliniz varsa da sizi uzun yolda asla utandırmadan turbosunu harlayan Fiat Fiorino1.3 Mjet 75 hp fabrika verilerini doğrulayarak sağlıkla 187km/s.son süratini de sürücüsünün sağ ayağına veriyor.  Ki bu tip bir kullanımda da max. 8,8 lt ler seviyesinde bir mazot kullanımı olan Fiat Fiorino sağlam virajlarda ise biraz ürkek bir yere basış sergiliyor. İzinden ayrılmamaya çalışan 190nm. maximum tork una rağmen yine de rüzgarın oğlu olmadığını her fırsatta bize anlatan küt burunlu kupası virajlarda berbat ivme oranlarını sürücüsüne üzülerek hatırlatan çok sevimli bir bebek oluveriyor. Bebeğimiz Fiat fiorino iyi niyetle ticari ihtiyaçlar en ön plana alınarak üretilmiş. -Bebeğimiz derken 5 yasında ki üretim yasını unuttuğumu sanmayın sevimliliğinden o lakabı alıyor gönüllerden -

Başarılı Mjet uzun yolda çok hırslı olmasa da hafifçe tebessüm ettirebilen bir performans sunuyor sürücüsüne zaten markası Fiat Türkiye de yenilenecek pek çok versionu ile uzun yıllar ağabeyi doblo'nun yanında tecrübelenerek yürüyecek ve tüketiciyi ekonomiye -sevimli bir ticari yoldaşlığa çağıracaktır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder