Araç alırken dikkat edilecek hususlar Otomobil Alacaklar Kullanıcılara yönelik öneriler değerlendirmeler Otomobil testleri Ekonomik otomobil seçenekleri Kişisel otomobil değerlendirmeleri İkinci el otomobil alırken dikkat edilmesi gereken noktalar
10 Eylül 2013 Salı
Renault Fluence
Gözle takip edilen farkedilen yol kenarında duran park etmiş araçların ve trajik trafik düzensizliğimize yeni katılan renaultdan bahsetmeliyim..
Fiyatı 46000 tl/70000tl seviyelerinde olan bu araçlara ekonomik demek biliyorum ki ülkemiz şartlarında çok da mümkün değil ama bilmeliyiz ki bu vergi anlayışıyla ancak bu kadar "ekonomik" olunuyor. Firmalarında elinden bi şey gelmiyor doğrusu.
İlk olarak Renault' un megane modeli yerine düşündüğü ve önümüzde ki yıllarda (ki bu kez gerçekten yakın zamanlar içerisinde nihayet)elektrikli (hybrid ve ya elektrik batarya destekli diyebilirim) olarak satışa sunulmak üzere tasarladığı model olan Fluence la başlayalım.
Araç göze hitab ediyor. Fransız yetersiz motor gücü ya da salt satış odaklı tasarım ve planlaması içinde olan bu model (hiç sevmediğim renault araçlarını ilktir beğenişim)itiraf etmeliyim ki sağlam bir orta sınıf seçeneği olacak biraz da olsa araç işini keyifle yaşayan insanlar tarafından bence. iki motor tipinde (dizel ve benzinli olarak) 4 ya da 5 seçeneği var renault müşterilerinin. Dizel motoru hepimizin malumu olan düşük vergi dilimli 1.5 dci. motor sanırım 100 hp. civarı maksimum güç alınabilen bi motor. benzinlide ise 1.6 110 hp. ilgimi çeken bilgiler arasında. Dizeli daha cazip bir araç Fluence. Ekipmanları sade ama doyurucu. Anahtarsız çalıştırma (start /stop) gerçekten reanult'un takdir edilmesi gereken tüm modellerinde (neredeyse)oturttuğu bir özellik yanı sıra elektronik zarif dizaynlı klima ekranı, tatminkar müzik sistemi ve orta sınıf için gerçekten vasatın üzeri iç mekan hacmi ve vasatın üzeri döşeme seçenekleriyle hoş bir otomobil. Ama Fluence da beni esas heyecanlandıransa aracın elektrik destekli motorunun satışa çıkacağı yakın vade. Fluence' a konumlandıralacak kocaman bataryalar için avrupanın pek çok kentinde "batarya değişim" istasyonlarının kurulması çalışmaları geçen sene başladı. Fluence'ın bu bataryalarının değişim istasyonlarında 3.5 / 4 dakika gibi süpersonik bir hızla değiştirilebilecek kadar kullanışlı konumlandırıldığı iddia ediliyor. ve bende zaten esas Fluence hybrid'i yollarda görmek için sabırsızlanıyorum. Zaten gökyüzüne bıraktığımız ve dolayısıyla ciğerlerimize çektiğimiz fosil yakıtlarının değersizleşmesi sürecini de her şeyimle destekliyorum.
Keyifli sürüşler.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)