Renault Fluence hakkında çok uzun zaman önce fikirlerimi paylaşmıştım.
Fakat 26 aydır sahip olduğum bu araç ne yazik ki artık üretilmiyor. Sanırım bende yakın zamanda ondan ayrilacagim.
Renault un bu aracı uretmeyecek olması bu aracın piyasadan silineceği manasına gelmez. Çünkü araç hali hazırda sahibinden.com üstünde en çok ikinci eli satışta olan 3. Renault modeli. (1. Clio 2. Megane)
Gelelim aracın yasattiklarina. Uzun yıllar ekonomik bir araç olarak kullanılabilir. Yakıtı şehir ici orta sert kullanımda 8.5 lt. Yi asmiyor. Bu değer uzun yolda yine orta sert kullanımda 6,6/7,5lt seviyelerinde geziniyor. Aracım LPG li. Ki bu daha da ekonomik bir kullanım sunuyor.
110 bg 151nm. Lik tork sağlıyor. Rampa yukarı yollarda araç hangi yük durumunda olursa olsun sizi üzüyor. Tork Yetersiz kalıyor ve 5 ileri manuel şanzumanda sizi aşağı viteslere itiyor. (yukarıdaki örnek fluence motor bilgi detayında 6 ileri sanzıman var benim aracım 5 ileri fakat beygir, tork degerleri aynı olduğu için bu görseli paylaştım)Bunun aksine düz ve aşağı eğimli yol şartlarında 110 bg. Gayet başarılı bir performans ortaya koyuyor. Tedirgin olmadan çok uzun süreler yaz aylarında ki korkunç sıcaklık değerleri de dahil sabit 170 km/s. Süratle seyredebilirsiniz. Üstünü yapıyor mu asagi eğimli yol şartlarında 190 km/s sürate ulastik. Çok da tedirgin bir hal hissettirmedi. Ki bunda elektrik destekli direksiyon kutusunun cok olumlu bir payı var. Hız yükseldikçe sertleşen direksiyon unuz düşük hızlarda park kolaylığı icin müthiş pratik ve hafif oluyor.
Fluence aracın frenleme performansı ise dogru lastik hava yol sartları sağlandığında tatminkar. Ön dikler hava soğutma kanallı arka fren grubu ise disk. 100km/s süratten 0 km ye sınır değerler olan -+reaksiyon mesafesi de eklenmiş olarak- 70ila 110 metre içerisinde durdurduğunu söyleyebilirim. Reaksiyon mesafesi takribi 100km/s hızda seyrederken yaklaşık 35metre civarı olarak hesaplanır. Abs hissedilir şekilde güven veriyor.
Fluence icon gibi bos kasa seçeneklerinde asr esp özelliğini sunmuyor. Bu da aracın virajlarda kafadan koarak yol hakimiyetini zorlaştırıyor. Privilige kasa da ise bu görülmüyor. İki yol destek sistemide layığıyla görevini yerine geitiryor. Islak zeminde ki viraj performansı -yaklaşık 70/90km/s süratle - güvende hissettiryor ama biraz kontrolünüz dışı müdahalesi araçla aranızda ki yol hissini azaltıyor -sürüşü duygusuzlaştırıyor - demeliyim.
( Bu arada paykastiklarimin Yaklaşık 45 k kilometrelik bir tecrübeden sonra sizinle paylaşıldığını hatirlatmam gerek ve hiç yolda bırakmadi beni ve ailemi maşallah. )
Araç keyless go bir otomobil. Anahtarsiz giriş ve çalıştırma ve kitleme fonksiyonlari var. Fabrikasyon bir alarm sistemi yok. Follow me home mevzu biraz siz destekli var. Stop ettikten sonra selektör kolunu çekerek dilediğiniz saniyede farinizi aktif hale getirip çıkabiliyorsunuz. Otopark da ararken de yine kartınız üzeriden fabrikasyon Xenon mercekli farlarinizi acabiliyorsunuz.
Sürüş güvenliği ise 6 airbag -ön yolcu
pasif edilebiliyor çocuk güvenliği için - ABS ASR ESP var. Dilediğiniz de asr yi kapatabiliyorsunuz. ESP ise ABS ile birlikte sürekli aktif güvenlik sağlıyor.
Ki bu araç gerçekten virajlarda kafadan kopmaya müsait.
Yazının devamında Fluence i aksesuar donanım olarak degerlendirmeye devam edecegim.
Görüşmek üzere.
Keyifli sürüşler.
Trafik hayattır unutmayın.
Fakat 26 aydır sahip olduğum bu araç ne yazik ki artık üretilmiyor. Sanırım bende yakın zamanda ondan ayrilacagim.
Renault un bu aracı uretmeyecek olması bu aracın piyasadan silineceği manasına gelmez. Çünkü araç hali hazırda sahibinden.com üstünde en çok ikinci eli satışta olan 3. Renault modeli. (1. Clio 2. Megane)
Gelelim aracın yasattiklarina. Uzun yıllar ekonomik bir araç olarak kullanılabilir. Yakıtı şehir ici orta sert kullanımda 8.5 lt. Yi asmiyor. Bu değer uzun yolda yine orta sert kullanımda 6,6/7,5lt seviyelerinde geziniyor. Aracım LPG li. Ki bu daha da ekonomik bir kullanım sunuyor.
110 bg 151nm. Lik tork sağlıyor. Rampa yukarı yollarda araç hangi yük durumunda olursa olsun sizi üzüyor. Tork Yetersiz kalıyor ve 5 ileri manuel şanzumanda sizi aşağı viteslere itiyor. (yukarıdaki örnek fluence motor bilgi detayında 6 ileri sanzıman var benim aracım 5 ileri fakat beygir, tork degerleri aynı olduğu için bu görseli paylaştım)Bunun aksine düz ve aşağı eğimli yol şartlarında 110 bg. Gayet başarılı bir performans ortaya koyuyor. Tedirgin olmadan çok uzun süreler yaz aylarında ki korkunç sıcaklık değerleri de dahil sabit 170 km/s. Süratle seyredebilirsiniz. Üstünü yapıyor mu asagi eğimli yol şartlarında 190 km/s sürate ulastik. Çok da tedirgin bir hal hissettirmedi. Ki bunda elektrik destekli direksiyon kutusunun cok olumlu bir payı var. Hız yükseldikçe sertleşen direksiyon unuz düşük hızlarda park kolaylığı icin müthiş pratik ve hafif oluyor.
Fluence aracın frenleme performansı ise dogru lastik hava yol sartları sağlandığında tatminkar. Ön dikler hava soğutma kanallı arka fren grubu ise disk. 100km/s süratten 0 km ye sınır değerler olan -+reaksiyon mesafesi de eklenmiş olarak- 70ila 110 metre içerisinde durdurduğunu söyleyebilirim. Reaksiyon mesafesi takribi 100km/s hızda seyrederken yaklaşık 35metre civarı olarak hesaplanır. Abs hissedilir şekilde güven veriyor.
Fluence icon gibi bos kasa seçeneklerinde asr esp özelliğini sunmuyor. Bu da aracın virajlarda kafadan koarak yol hakimiyetini zorlaştırıyor. Privilige kasa da ise bu görülmüyor. İki yol destek sistemide layığıyla görevini yerine geitiryor. Islak zeminde ki viraj performansı -yaklaşık 70/90km/s süratle - güvende hissettiryor ama biraz kontrolünüz dışı müdahalesi araçla aranızda ki yol hissini azaltıyor -sürüşü duygusuzlaştırıyor - demeliyim.
( Bu arada paykastiklarimin Yaklaşık 45 k kilometrelik bir tecrübeden sonra sizinle paylaşıldığını hatirlatmam gerek ve hiç yolda bırakmadi beni ve ailemi maşallah. )
Araç keyless go bir otomobil. Anahtarsiz giriş ve çalıştırma ve kitleme fonksiyonlari var. Fabrikasyon bir alarm sistemi yok. Follow me home mevzu biraz siz destekli var. Stop ettikten sonra selektör kolunu çekerek dilediğiniz saniyede farinizi aktif hale getirip çıkabiliyorsunuz. Otopark da ararken de yine kartınız üzeriden fabrikasyon Xenon mercekli farlarinizi acabiliyorsunuz.
Sürüş güvenliği ise 6 airbag -ön yolcu
pasif edilebiliyor çocuk güvenliği için - ABS ASR ESP var. Dilediğiniz de asr yi kapatabiliyorsunuz. ESP ise ABS ile birlikte sürekli aktif güvenlik sağlıyor.
Ki bu araç gerçekten virajlarda kafadan kopmaya müsait.
Yazının devamında Fluence i aksesuar donanım olarak degerlendirmeye devam edecegim.
Görüşmek üzere.
Keyifli sürüşler.
Trafik hayattır unutmayın.