(Temel seviyededir. Bilgilendirme amaçlıdır)
KW: Ne bu kw neden hp değil?
1kw: 1,34 hp karsılığı bir değerlemedir. Genel bir kullanım olduğu için bu sizlere cok lazım olabilir.
NM: newton metre ?
Cok kısa ve net olarak aracınızın çekişinin değeridir. Torq değeridir.Yani donmeyi gerceklestiren kuvvettir.
CC : ?
Motorunuzun silindir hacminin karsılığı degerdir. Gerci turkiye'de hic bir sey bilmesek bunu biliyoruz. Malum motorlu tasıtlar vergi dilimlerini hepimiz neredeyse ezbere biliyoruz.
Egzoz Emisyon : ?
Egzozunuzun karbonmonoksit (cO2) salınımı değeridir. Yani her gaza bastığımızda atmosfere yaydığımız cO2 'in degerlemesidir.
Dyno : ?
Aracınızın performansını beygir karsılığı olarak test etmenizi sağlayan (beden efor testi benzeri bir banda baglı ) test aygıtının genel adıdır.
Balans : ? Genellikle rot - balans denir?
Aracınızın lastiğinin baglı oldugu can damarı kollar rotlarınızdır. Lastiklerinizin tam duz ve aynı denge ayarında yere basmasının saglandığı ayarlar butunune rot balans ayarı denir.
Rektefiye : ?
Piston. |
Yatak kesiti. |
Honlama işlemi.(tornalama işlemi bittikten sonra yüzey kalitesini pürüzsüzlüğünü ve olcusunu istenilen seviyeye getirme işlemi) |
Silindir kapağı. |
Triger kayışı: ?
Silindir kapağı icerisinde kam milini ve krank milini volan dişlisine bağlayan parçadır.
Triger Seti. |
Triger Motor usutunde. |
Triger motor ustunde kesit. |